Suzuki Motor Poland z pomocą dla ukraińskiej młodzieży i dzieci
![](https://suzuki.pl/assets/upload/2b5465580e6c1038deacafa4502c959f72b24931.800.jpg)
Importer japońskiej marki finansowo wspiera piłkarzy-juniorów U-16 Metalist 1925 Charków. Dzięki ścisłej współpracy z drużyną Korona Kielce, której sponsorem generalnym jest Suzuki Motor Poland, opieką objęto 30-osobową grupę młodych zawodników oraz ich bliskich ewakuowanych z rozdartej wojną Ukrainy.
Kibice Żółto-Czerwonych dobrze pamiętają piłkarza Serhija Pyłypczuka, który przez kilka lat grał na pozycji pomocnika w Koronie Kielce. Po zakończeniu kariery Pyłypczuk został trenerem piłkarzy w drużynie U-16 FC Metalist 1925 Charków. W chwili wybuchu wojny wraz ze swoimi podopiecznymi brał udział w turnieju piłkarskim, który odbywał się w Winnicy. Sprawnie i w błyskawicznym tempie udało się zorganizować ewakuację całej grupy za granicę. Do Polski przyjechało 20 młodych sportowców (wraz z ośmioma mamami oraz dwiema dziewczynkami). Cała grupa rozpoczęła już naukę języka polskiego. Chłopcy czekają na przyznanie statusu uchodźców oraz objęcie obowiązkiem szkolnym – urzędowe procedury są w toku. Piłkarze otrzymali nocleg w hotelu, pełne wyżywienie oraz artykuły pierwszej potrzeby oraz komplet odzieży, który przekazał partner techniczny klubu.
- Nie można odmówić pomocy w chwili, gdy tuż za granicą, u naszych najbliższych sąsiadów dzieją się tak straszne rzeczy – mówi Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland. – Bez chwili wahania przekazaliśmy fundusze na utrzymanie grupy juniorów z Charkowa. Zawodnicy z „Metalista 1925”
w Kielcach zostali otoczeni dobrą opieką. Mają nie tylko dach nad głową, ale też – co ważne dla aktywnych sportowców – wstęp na murawę. Treningi całej grupie zorganizowali szkoleniowcy z klubowej „Akademii”. Chcemy dać im chwilę wytchnienia i choć w niewielkim stopniu przywrócić poczucie bezpieczeństwa. Wierzę, że wojna się skończy i ci dzielni chłopcy będą mogli wrócić do domów.
Z całego serca im życzę, żeby znowu mogli zagrać na własnym boisku, ale - póki co – oczywiście zostają z nami. Solidarność z wojennymi uchodźcami jest oczywista i dla mnie pierwszoplanowa! – dodaje Piotr Dulnik.
Inicjatywa Prezesa Suzuki Motor Poland wpisuje się w ogólną filozofię marki. W ramach pomocy humanitarnej dla osób dotkniętych wojną Suzuki Motor Corporation wraz ze swoimi europejskimi spółkami przekazało milion euro na rzecz organizacji zajmujących się pomocą dla uchodźców z Ukrainy. W ramach tej akcji spółka Suzuki Motor Poland przekazała wsparcie na rzecz polskiego oddziału UNICEF. Środki finansowe będą przeznaczone na schronienie dla dzieci, które wojna pozbawiła domów.
SUZUKI SPONSOREM GŁÓWNYM BETCLIC 1 LIGI
Suzuki Motor Poland zwiększa zakres partnerstwa z Betclic 1 Ligą. W sezonach 2024/2025 i 2025/2026 Suzuki będzie sponsorem głównym rozgrywek, rozszerzając współpracę zapoczątkowaną w lipcu 2022 r.
Dowiedz się więcejNowy Swift Roadshow w liczbach
30 firm dilerskich, 35 miast, 42 sportowców, 43 pokazy i ponad 1,5 tysiąca gości – oto bilans zakończonego cyklu prezentacji Nowy Swift Roadshow.
Dowiedz się więcejTeam Suzuki CN Challenge na wyścigu Suzuka 8 Hours – na czas i wytrzymałość z eksperymentalnym eko-paliwem
Ekipa Suzuki Motor Corporation weźmie udział w 8-godzinnym wyścigu endurance, który odbędzie się 19-21 lipca na torze Suzuka w ramach cyklu FIM EWC 2024 (FIM Endurance World Championship).
Dowiedz się więcejNowy Swift, gwiazda tegorocznego Suzuki Road Show, spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów
Suzuki Road Show, cykl imprez zainicjowanych ponad 10 lat temu przez Prezesa Suzuki Motor Poland Piotra Dulnika, w swojej najnowszej odsłonie był poświęcony modelowi Suzuki Swift czwartej generacji.
Dowiedz się więcej