09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

22.01.2025

Kiiro - limitowana edycja Suzuki GSX-8R wjeżdża do Polski

Suzuki Motor Corporation wprowadza na europejskie rynki motocykl Suzuki GSX-8R w żółtym kolorze o nazwie Pearl Ignite Yellow, dotychczas oferowanym na rynku amerykańskim.

Dowiedz się więcej
21.01.2025

Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach

Do końca stycznia tego roku obowiązuje obniżka cen samochodów Vitara i S-Cross – dla klientów indywidualnych fabrycznie nowe auta (bez przebiegu) marki z Hamamatsu są oferowane w cenach niższych niż wcześniej nawet o 18 tysięcy złotych!

Dowiedz się więcej
20.01.2025

Wiosna w lutym? Rusza edycja 2025!

Tradycyjnie w serwisach motocyklowych sieci Suzuki rozpoczynamy akcję serwisową „Wiosna w lutym”.

Dowiedz się więcej
16.01.2025

Kadra polskich szczypiornistów rozpoczęła walkę na mistrzostwach świata 2025 w piłce ręcznej

Polska reprezentacja w piłce ręcznej, której sponsorem oficjalnym jest Suzuki, rozegrała z Niemcami mecz inaugurujący Mistrzostwa Świata Mężczyzn 2025.

Dowiedz się więcej